Reilun kaupan kirkastettu brändi näkyy uusituilla verkkosivuilla

Reilu kauppa on uudistanut brändinsä syksyn aikana. Uusi ilme koskettaa koko globaalia Reilua kauppaa ja näkyy tuoreilla reilukauppa.fi-sivuilla sekä Reilun kaupan viikon kampanjamateriaaleissa lokakuun lopussa. Myös somekanavissa tulee näkymään uusi brändi-ilme Reilu kauppa ry on ensimmäisten joukossa hyödyntämässä brändielementtejä verkkosivu-uudistuksen myötä.

Uudessa brändissä korostuvat Reilulle kaupalla tärkeät arvot vastuullisuus, kunnioitus ja kumppanuus. Arvovalinnat näkyvät muun muassa kuva- ja sanavalinnoissa.

Reilun kaupan merkki on yksi maailman tunnetuimmista vastuullisuusmerkeistä ja se haluttiin pitää samanlaisena, samoin kuin brändilogo.  

”Uusi ilme antaa loistavat raamit toteuttaa Reilun kaupan päätavoitetta eli vaikuttaa vastuulliseen kaupankäyntiin ja kuluttamiseen. Haluamme tavoittaa nuorempia kuluttajia ja tuoda esille vastuutamme myös yhteiskunnallisena herättäjänä ja keskustelunavaajana. Tulossa on muun muassa kiinnostavia vierasblogeja. Toivomme, että verkkosivut ovat ennen kaikkea käyttäjäystävällisemmät ja hyödyllinen tiedonlähde”, verkkosivuprojektia vetänyt Reilu kauppa ry:n markkinoinnin asiantuntija Marika Laine kertoo.  

Uudet verkkosivut toteutti digitoimisto Red&Blue.

Uusi brändi näkyy ja kuuluu Reilun kaupan viikolla ja Reilun kahvitauon aikana

Vuosittaista Reilun kaupan viikkoa vietetään tänä vuonna 25.–30.10.2021. Kampanjaviikolla tuodaan esille ilmastomuutoksen vaikutuksia viljelyolosuhteisiin, mutta myös sitä, miten Reilun kaupan viljelijät ovat omalta osaltaan pystyneet muuttamaan toimintaansa ilmastoystävällisemmäksi. Kampanjaviikko toteutetaan yhteistyössä yritysten ja muiden sidosryhmien kanssa, pysy kuulolla!

Lisäksi Reilu kahvitauko järjestetään kampanjaviikolla torstaina 28.10. #reilukahvitauko.

Yhteystiedot

Marika Laine

Markkinoinnin asiantuntija

+358 45 672 4252