Kampanjat

Reilu kauppa kampanjoi lisätäkseen kuluttajien ja yritysten tietoisuutta tuotteiden alkuperästä. Lisäksi teemme töitä sen eteen, että julkisista hankinnoista vastaavat ihmiset kiinnittäisivät huomiota hankintojen vastuullisuuteen.

Tutustu Reilun kaupan yleiseen materiaalipankkiin

Vuoden pääkampanjamme ovat Reilun kaupan viikko sekä Reilu kahvitauko. Kaupalliset kumppanimme sekä muut sidosryhmämme ovat mukana toteuttamassa kampanjoita. Lisäksi toteutamme pitkin vuotta eri teemapäiviin liittyviä sekä kumppaneidemme kanssa erikseen räätälöityjä kampanjoita.

Seuraa Reilun kaupan sometilejä @reilukauppa Instagramissa, Facebookissa ja Twitterissä ja @Fairtrade-Finland LinkedInissä. Katso somepostauksiamme myös hashtagilla #reilukauppa.

Reilun kaupan viikko ja Reilu kahvitauko

Reilun kaupan viikon tarkoituksena on muistuttaa kaikkia suomalaisia Reilun kaupan olemassaolosta ja siitä, miten kukin meistä voi vaikuttaa omilla vastuullisilla ostosvalinnoillaan. Reilu kahvitauko viestii kestävästä kahvista ja kahvitauoista työpaikoilla sekä kahviloissa ja ravintoloissa.

Vuonna 2022 Reilun kaupan viikkoa vietetään viikolla 41. Reilun kaupan viikon pääsanoma ”Vastuullinen valinta voi olla helppoa. Reilu kauppa – Yksi merkki riittää” viittaa Reilun kaupan merkin vaikuttavuuteen ja vahvuuteen. Reilun kaupan merkillä oleva tuote viestii sekä ihmisoikeuksien että ympäristövastuun puolesta.

Reiluun kahvitaukoon voi osallistua ympäri vuoden tai kolme kertaa vuodessa, kun nostamme aihetta Reilun kaupan kanavissa esille. Ensimmäistä yhteistä kahvitaukoa vietetään jo 22.9.2022 kestävän kehityksen teemoilla.

Lue lisää ja katso materiaalit kampanjasivuilta!

Haluatko osallistua kampanjoihin ja tarvitset lisätietoa? Ota meihin reilusti yhteyttä!

Josetta Nousjoki

Vastuullisuuspäällikkö

040 577 4773
Marika Laine

Markkinoinnin asiantuntija

045 672 4252