Kampanjat

Reilu kauppa kampanjoi lisätäkseen kuluttajien ja yritysten tietoisuutta tuotteiden alkuperästä. Lisäksi teemme töitä sen eteen, että julkisista hankinnoista vastaavat ihmiset kiinnittäisivät huomiota hankintojen vastuullisuuteen.

Tutustu Reilun kaupan yleiseen materiaalipankkiin

Vuoden pääkampanjamme on syksyllä vietettävä Reilun kaupan viikko. Kaupalliset kumppanimme sekä muut sidosryhmämme ovat mukana toteuttamassa kampanjaa. Lisäksi toteutamme pitkin vuotta eri teemapäiviin liittyviä sekä kumppaneidemme kanssa erikseen räätälöityjä kampanjoita.

Seuraa Reilun kaupan sosiaalisen median kanavia @reilukauppa Instagramissa, Facebookissa ja X:ssä ja @Fairtrade-Finland LinkedInissä. Katso somepostauksiamme myös hashtagilla #Reilukauppa.

Reilun kaupan viikko ja Reilu kahvitauko

Reilun kaupan viikon tarkoituksena on muistuttaa kaikkia suomalaisia Reilun kaupan olemassaolosta ja siitä, miten kukin meistä voi vaikuttaa omilla vastuullisilla ostosvalinnoillaan. Reilu kahvitauko viestii kestävästä kahvista ja kahvitauoista työpaikoilla sekä kahviloissa ja ravintoloissa.

Vuonna 2024 Reilun kaupan viikkoa vietetään tuplasti reilumpana syys-lokakuussa viikolla 40 ja 41. Kampanjamateriaali julkaistaan syyskuussa.

Reiluun kahvitaukoon voi osallistua ympäri vuoden tai kolme kertaa vuodessa, kun nostamme aihetta Reilun kaupan kanavissa esille.

Lue lisää ja katso materiaalit kampanjasivuilta! (Reilun kaupan viikon materiaalit kumppaneille päivitetään sivuille elokuun aikana).

Haluatko osallistua kampanjoihin ja tarvitset lisätietoa? Ota meihin reilusti yhteyttä!

Mirka Kartano

Viestintäpäällikkö

044 210 0056
Jatta Makkula

Kansalaistoiminnan asiantuntija

040 549 4521