Tuotehyväksyntä ja myyntiraportointi

Lisenssisopimuksen solmimisen jälkeen yritys saa virallisen version Reilun kaupan merkistä käyttöönsä. Luomme henkilökohtaiset tunnukset Connectiin, joka on Reilun kaupan tuotehyväksyntä- ja raportointijärjestelmä. Jokainen markkinoille tuleva Reilun kaupan tuote hyväksytetään Connectissa etukäteen.

Tuotehyväksyntää varten tarvitaan

1. Perustiedot tuotteesta (brändi, tuotenimi, EAN, pakkauskoko, lanseerauspäivä)

2. Reseptiikka ja tiedot raaka-aineiden toimittajista ja toimitusketjuista

3. Pakkausvedos, jossa on Reilun kaupan tuotesertifioinnin tai raaka-ainehankinnan merkki sekä soveltuva Reilun kaupan teksti.

4. Tiedot kohdemaista, joissa tuotetta on tarkoitus myydä.

5. Esittelykuva markkinointitarkoituksiin (vapaaehtoinen)

Tietoja voi syöttää Connectiin vaiheittain ja autamme järjestelmän käytössä.

Reilun kaupan myyntivalmiiden tuotteiden raportointi:

  • Tehdään kvartaaleittain tai vuosittain (pienimmät lisenssinhaltijat) jälkikäteen. 
  • Tapahtuu Connectissa tuote- ja myyntimaakohtaisesti sisältäen aina myydyn volyymin ja lisäksi myynnin arvon silloin, kun sitä tarvitaan lisenssimaksun laskemiseen.
  • Lisenssimaksulasku lähetetään Connectin raporttien perusteella.

Connect ja Fairtrace

Connectissa tapahtuvan myyntiraportoinnin lisäksi sertifioidut toimijat raportoivat ja vahvistavat Flocertille Reilun kaupan raaka-aineisiin liittyvät kauppatapahtumat Fairtrace-järjestelmässä. Osa yrityksistä raportoi siten kahteen järjestelmään: sertifioituna toimijana raaka-aineisiin liittyvät transaktiot Fairtraceen ja lisenssinhaltijana valmiiden tuotteiden myynnit Connectiin.  

Connect    Fairtrace

 

 

Jäikö kysyttävää? Ota yhteyttä asiantuntijaamme!

Juha Tanskanen

Avainasiakaspäällikkö

Kaupalliset suhteet; foodservice-asiakkaat. Tuoteryhmävastuina kahvi, viini ja muu alkoholi, puuvilla, tee, hunaja, mausteet ja pähkinät sekä kulta

+358 50 559 5640