Reilun kaupan viikko

Reilun kaupan viikkoa vietetään lokakuussa ja se on vuoden pääkampanjamme. Toteutamme kampanjan sisältöjä yhdessä yritysten ja muiden sidosryhmiemme kanssa. Tervetuloa mukaan!

Reilun kaupan viikko #reilunkaupanviikko 25.-31.10.2021

Reilun kaupan viikkoa vietetään tänä vuonna viikolla 43. Vuoden 2021 teemana on ilmastonmuutos, joka on tehnyt viljelijöiden arjesta ja toimeentulosta yhä epävarmempaa. Pienillä teoilla on reilu vaikutus -kampanja näyttää havahduttavia faktoja ilmastonmuutoksen vaikutuksista kahvin, kaakaon, banaanin, puuvillan ja ruusun viljelyyn. Ilmastonmuutos kurittaa erityisesti pienviljelijöitä, joille yhdenkin sadon epäonnistuminen voi uhata toimeentuloa.

Reilun kaupan viikon tarkoituksena on muistuttaa kaikkia suomalaisia Reilun kaupan olemassaolosta ja siitä, miten kukin meistä voi vaikuttaa omilla vastuullisilla ostosvalinnoillaan.

Teemaviikon yhteistyökumppaneina ovat yritykset, Reilu kauppa ry:n jäsenjärjestöt sekä Reilun kaupan arvonimikumppanit, kuten kaupungit ja korkeakoulut. Reilun kaupan viikon aikana Reilun kaupan tuotteet ovat usein tavallista paremmin esillä monissa kaupoissa

Reilun kaupan viikko 2020: Reset the Biz

Vuonna 2020 teemana oli kestävä talous, jonka ympärille olimme luoneet alku- ja loppupään tuottajan yhdistävän Reset the Biz -konseptin.

Reilun kaupan viikko 2019: Pelasta suklaa

Reilun kaupan 20.juhlavuotena vuonna kampanja keskittyi ilmastonmuutoksen uhkaamaan kaakaontuotantoon teemalla ”Pelasta suklaa”. Kampanja muistutti suklaan loppuvan maailmasta vuoteen 2050 mennessä, jos ilmastotalkoisiin ei ryhdytä tosissaan.

Kuluttajat haluavat yritysten tuntevan tuotantoketjunsa -artikkeli 19.10.2018