Viestintä

Reilun kaupan korkeakoulut lisäävät tietoisuutta kansainvälisten tuotantoketjujen ongelmista, vastuullisen kuluttamisen tarpeesta ja mahdollisuuksista sekä rohkaisevat ihmisiä toimintaan.

Reilut korkeakoulut viestivät kestävien kulutustapojen, yritysvastuun ja Reilun kaupan puolesta. Korkeakoulut tavoittavat monenlaisia ihmisiä ja kasvattavat tulevaisuuden tekijöitä. Reilut korkeakoulut lisäävät tietoisuutta kansainvälisten tuotantoketjujen ongelmista, vastuullisen kuluttamisen tarpeesta ja mahdollisuuksista sekä rohkaisevat ihmisiä toimintaan. Reilun kaupan korkeakouluna saatte käyttöönne Reilun kaupan korkeakoulu -logon, jota voitte hyödyntää Reiluun kauppaan liittyvässä viestinnässä ja mainonnassa. 

Neljä viidestä 15–35-vuotiaista suomalaisista tuntee Reilun kaupan ainakin nimeltä. Samasta ikäryhmästä kuitenkin vain kolme viidestä tietää, mitä Reilun kaupan merkki käytännössä tarkoittaa. 

Viestinnällä teette vastuullisuuteen liittyviä teemoja ja Reilua kauppaa näkyväksi! Ensi alkuun kannustamme laittamaan Reilun kaupan somekanavat seurantaan inspiraation hakemiseksi.

1

Facebook

Instagram

Twitter

Näillä vinkeillä voitte jatkaa viestimistä:

  • Mainostakaa sosiaalisen median kanavianne tapahtumissa, korkeakoulunne tai opiskelija/ylioppilaskunnan verkkosivuilla ja blogipostauksissa.  
  • Käyttäkää sopivan tilaisuuden tullen suosittuja ja ajankohtaisia häshtägejä, vastatkaa aktiivisesti kommentteihin ja tägätkää muidenkin tahojen sometilejä julkaisuihin. 
  • Reagoikaa julkaisuihinne omilta henkilökohtaisilta tileiltänne. Se innostaa myös seuraajianne osallistumaan keskusteluun. 
  • Osallistakaa kohderyhmiänne. Kyselyt somessa, arvonnat sekä opiskelijoiden haastattelujen ja kuvien julkaiseminen tekevät viestinnästä mielenkiintoista seurattavaa 
  • Harkitkaa, voitteko viestiä opiskelija- tai ylioppilaskuntanne tai korkeakoulunne virallisten tilien kautta. Ne tavoittavat laajan joukon opiskelijoita, eikä uutta tiliä tarvitse välttämättä luoda lainkaan. 
  • Ottakaa yhteyttä paikallislehtiinne näkyvyyden saamiseksi. 
  • Näkykää korkeakoulunne kampusnäytöillä (tämän voi usein tehdä ilmaiseksi)
  • Kun sometatte, tägätkää meidän sometilejä rohkeasti  (@reilukauppa ja LinkedIn @Fairtrade-Finland) ja käyttäkää mahdollisuuksien mukaan näitä häshtägejä: #reilukauppa #reilukorkeakoulu