Reilun kaupan viikko (viikko 43)

Reilun kaupan viikkoa vietetään joka vuosi viikolla 43 eli tänä vuonna kampanjaviikko on 25.–31. lokakuuta. Vuoden 2021 teemana on  ilmastonmuutos. 

Yleisesti Reilun kaupan viikon tarkoituksena on muistuttaa kaikkia suomalaisia Reilun kaupan olemassaolosta ja siitä, miten kukin meistä voi vaikuttaa omilla vastuullisilla ostosvalinnoillaan.

Teemaviikon yhteistyökumppaneina ovat yritykset, Reilu kauppa ry:n jäsenjärjestöt sekä Reilun kaupan arvonimikumppanit, kuten kaupungit ja korkeakoulut.

Reilun kaupan viikon aikana Reilun kaupan tuotteet ovat usein tavallista paremmin esillä monissa kaupoissa.


Reilun kaupan viikko 2020: Reset the Biz

Vuonna 2020 teemana oli kestävä talous, jonka ympärille olimme luoneet alku- ja loppupään tuottajan yhdistävän Reset the Biz -konseptin.  #resetthebiz #reilukauppa #reilunkaupanviikko.

Lue lisää: Reilu kauppa haluaa olla entistäkin reilumpi – kutsuu viljelijät ja loppukäyttäjät uuteen verkostoitumistapahtumaan

Reset the Biz
Reset the Biz on Reilun kaupan uusi digitaalinen alusta, jossa raaka-aineiden tuottajat sekä raaka-aineiden jalostajat ja käyttäjät verkostoituvat. 

Reilun kaupan viikko 2019: Pelasta suklaa

Reilun kaupan 20.juhlavuotena vuonna kampanja keskittyi ilmastonmuutoksen uhkaamaan kaakaontuotantoon teemalla ”Pelasta suklaa”.

Lue lisää:

Reilun kaupan 20. juhlavuoden Pelasta suklaa -kampanja Reilun kaupan viikolla muistutti suklaan loppuvan maailmasta vuoteen 2050 mennessä, jos ilmastotalkoisiin ei ryhdytä tosissaan.