Reilun kaupan viikko (viikko 43)

Reilun kaupan viikkoa vietetään joka vuosi viikolla 43 eli vuonna 2020 kampanjaviikko on 19.–25. lokakuuta.

Tämän vuoden teemana on kestävä talous, jonka ympärille olemme luoneet alku- ja loppupään tuottajan yhdistävän Reset the Biz -konseptin. Seuraa somessa #resetthebiz #reilukauppa #reilunkaupanviikko.

Yleisesti Reilun kaupan viikon tarkoituksena on muistuttaa kaikkia suomalaisia Reilun kaupan olemassaolosta ja siitä, miten kukin meistä voi omilla ostosvalinnoillaan vaikuttaa.

Teemaviikon yhteistyökumppaneina ovat yritykset, Reilu kauppa ry:n jäsenjärjestöt sekä monet seurakunnat ja korkeakoulut.

Reilun kaupan viikon aikana Reilun kaupan tuotteet ovat usein tavallista paremmin esillä monissa kaupoissa.


Juhlavuotena 2019 kampanja keskittyi ilmastonmuutoksen uhkaamaan kaakaontuotantoon teemalla ”Pelasta suklaa”.

Reilun kaupan 20. juhlavuoden Pelasta suklaa -kampanja Reilun kaupan viikolla muistutti suklaan loppuvan maailmasta vuoteen 2050 mennessä, jos ilmastotalkoisiin ei ryhdytä tosissaan.

Lue lisää: