
Reilun kaupan viikko (viikko 43)
Reilun kaupan viikkoa vietetään joka vuosi viikolla 43 eli tänä vuonna kampanjaviikko on 25.–31.lokakuuta. Vuoden 2021 teema tarkentuu myöhemmin, mutta keskitymme erityisesti ilmastonmuutokseen.
Yleisesti Reilun kaupan viikon tarkoituksena on muistuttaa kaikkia suomalaisia Reilun kaupan olemassaolosta ja siitä, miten kukin meistä voi omilla ostosvalinnoillaan vaikuttaa.
Teemaviikon yhteistyökumppaneina ovat yritykset, Reilu kauppa ry:n jäsenjärjestöt sekä monet seurakunnat ja korkeakoulut.
Reilun kaupan viikon aikana Reilun kaupan tuotteet ovat usein tavallista paremmin esillä monissa kaupoissa.
Reilun kaupan viikko 2020: Reset the Biz
Vuonna 2020 teemana oli kestävä talous, jonka ympärille olimme luoneet alku- ja loppupään tuottajan yhdistävän Reset the Biz -konseptin. #resetthebiz #reilukauppa #reilunkaupanviikko.

Reilun kaupan viikko 2019: Pelasta suklaa
Reilun kaupan 20.juhlavuotena vuonna kampanja keskittyi ilmastonmuutoksen uhkaamaan kaakaontuotantoon teemalla ”Pelasta suklaa”.
Lue lisää:
- Pelasta suklaa -kampanjan tiedote 21.10.2019
- Kuluttajat haluavat yritysten tuntevan tuotantoketjunsa -artikkeli 19.10.2018
