Kampanjat

Reilu kauppa kampanjoi lisätäkseen kuluttajien ja yritysten tietoisuutta tuotteiden alkuperästä. Lisäksi teemme töitä sen eteen, että julkisista hankinnoista vastaavat ihmiset kiinnittäisivät huomiota hankintojen vastuullisuuteen.

Tutustu Reilun kaupan yleiseen materiaalipankkiin

Vuoden pääkampanjamme ovat Reilun kaupan viikko sekä Reilu kahvitauko. Kaupalliset kumppanimme sekä muut sidosryhmämme ovat mukana toteuttamassa kampanjoita. Lisäksi toteutamme pitkin vuotta eri teemapäiviin liittyviä sekä kumppaneidemme kanssa erikseen räätälöityjä kampanjoita.

Seuraa Reilun kaupan sometilejä @reilukauppa Instagramissa, Facebookissa ja Twitterissä ja @Fairtrade-Finland LinkedInissä. Katso somepostauksiamme myös hashtagilla #reilukauppa.

Reilun kaupan viikko ja Reilu kahvitauko

Reilun kaupan viikon tarkoituksena on muistuttaa kaikkia suomalaisia Reilun kaupan olemassaolosta ja siitä, miten kukin meistä voi vaikuttaa omilla vastuullisilla ostosvalinnoillaan. Reilu kahvitauko viestii kestävästä kahvista ja kahvitauoista työpaikoilla sekä kahviloissa ja ravintoloissa.

Vuonna 2023 Reilun kaupan viikkoa vietetään lokakuussa viikolla 41. Kampanjan pääsanoma ”Reilu kauppa – Yksi merkki riittää” viittaa Reilun kaupan merkin vaikuttavuuteen ja vahvuuteen. Reilun kaupan merkillä oleva tuote viestii sekä ihmisoikeuksien että ympäristövastuun puolesta.

Reiluun kahvitaukoon voi osallistua ympäri vuoden tai kolme kertaa vuodessa, kun nostamme aihetta Reilun kaupan kanavissa esille.

Lue lisää ja katso materiaalit kampanjasivuilta! (Reilun kaupan viikon materiaalit kumppaneille päivitetään sivuille elokuun aikana).

Haluatko osallistua kampanjoihin ja tarvitset lisätietoa? Ota meihin reilusti yhteyttä!

Mirka Kartano

Viestintäpäällikkö

044 210 0056
Marika Laine

Markkinoinnin asiantuntija

045 672 4252
Jatta Makkula

Kansalaistoiminnan asiantuntija

040 549 4521