Jaa: Vastuullisuusmerkit kampanjoivat kesän ajan Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa kertomalla, miten hipsteri-Kalle tekee hyviä valintoja. Vastuullisen metsänhoidon yhdistys FSC ja kalastukseen keskittynyt Marine Stewardship Council (MSC) haluavat välittää tietoa vastuullisuusmerkintöjen huomioimisen tärkeydestä. Myös Reilu kauppa on mukana tukemassa kampanjaa. Tutustu Kalleen Kalle asuu kommuunissa. Luonto ja vastuullisuus ovat hänelle intohimo. Koska hän on tiedostava kansalainen, hän aina tarkistaa vastuullisuusmerkinnät ostoksillaan. – Fiktiivisen Kallen avulla pyrimme kasvattamaan huumorilla tietoisuutta vastuullisuussertifioinneista ja kannustamaan sertifioitujen tuotteiden ostamiseen, kertoo FSC Tanskan viestintäpäällikkö Ida Rehnström. – On tärkeää puhua jokapäiväisistä vastuullisuusteoista. Emme kuitenkaan halua osoitella sormella tai syytellä. Sen sijaan haluamme näyttää, kuinka helppoa on muuttaa maailmaa. Samaa mieltä on MSC Tanskan viestintä- ja markkinointipäällikkö Majken Møller. – Kun ostat kalaa ja äyriäisiä, joissa on sininen MSC-ympäristömerkki, edesautat merien hyvinvointia. Kampanjalla halutaan korostaa sitä, että myös nuorten on helppoa auttaa luontoa, kunhan he vain valitsevat ympäristömerkittyjä tuotteita. Kampanja keskittyy vastuullisuuteen sekä eettiseen kuluttamiseen ja kuluttajakäyttäytymiseen. Kohderyhmänä ovat pohjoismaiset nuoret, ja kampanjassa tärkeässä roolissa ovat nettivideot. Videot sekä lisätietoa kampanjasta löytyy sivustolta www.maailmamuuttuu.fi.