Palautteet ja valitukset

Näin annat palautetta tai teet virallisen valituksen

Otamme mielellämme vastaan palautetta työstämme ja toiminnastamme, ja pyrimme aina korjaamaan mahdolliset virheet nopeasti. Henkilökuntamme auttaa kaikissa Reiluun kauppaan liittyvissä asioissa.

Jos haluat tehdä virallisen valituksen, otamme sen aina vastaan sinulle helpoimmalla tavalla. Voit laittaa sähköpostia osoitteeseen info@fairtrade.fi, soittaa meille tai halutessasi lähettää nimetöntä palautetta tällä sivulla olevan palautelomakkeen kautta. Huomioithan, että ilman yhteystietojasi emme pysty palaamaan asiaan.

Jotta voimme paremmin käsitellä valituksesi ja palata asiaan, tarvitsemme sinulta joitain tietoja:

  • Nimesi ja yhteystietosi
  • Mistä valituksessasi on kyse
  • Milloin ja missä asia nousi esiin
  • Jos olet jo antanut palautetta aiemmin, päivämäärä, jolloin teit niin
  • Asianosaisten nimet
  • Kaikki asiaan liittyvät huolenaiheet tai kommentit, jotka haluat tuoda tietoomme

Voit lähettää tiedot osoitteeseen info@fairtrade.fi tai ottaa yhteyttä muulla tavoin.

Käsittelemme kaikkia saamiamme tietoja luottamuksellisesti. Kolmannet osapuolet osallistuvat valitusten ratkaisemiseen vain tapauskohtaisesti. Joissakin tapauksissa saatamme kuitenkin joutua pyytämään neuvoja lainopillisilta neuvonantajiltamme tai viranomaisilta.

Pyrimme ratkaisemaan kaikki valitukset tyydyttävällä tavalla mahdollisimman nopeasti. Työntekijä(t), joiden toimintaa valitus koskee, eivät käsittele valitusta. Otamme sinuun joka tapauksessa yhteyttä 10 työpäivän sisällä ja kerromme prosessin etenemisestä. Ilmoitamme päätöksestä valitukseen kirjallisesti sähköpostilla.

Valituksen päätöksestä voi valittaa yhden kerran ottamalla yhteyttä suoraan toiminnanjohtajaan tai Reilu kauppa ry:n hallitukseen. Reilun kaupan tuotteisiin ja sopimuksiin liittyvien valitusten päätöksistä voi valittaa edelleen Fairtrade Internationalille (assurance@fairtrade.net). Mikäli koet, että henkilötietojesi käsittely ei ole asianmukaista, sinulla on oikeus tehdä kantelu tietosuoja-asioista vastaavalle valvontaviranomaiselle eli tietosuojavaltuutetun toimistoon.

Kirjaamme ja seuraamme kaikkia valituksia, jotta voimme kehittää toimintaamme. Valituksiin liittyvät tiedot eivät julkisia, mutta koska olemme maailmanlaajuisen Reilun kaupan verkoston jäsen, voimme jakaa tietoa järjestelmän sisällä silloin, kun katsomme, että se on asianmukaista. Tätä yleistä valituskäytäntöä voidaan muuttaa ajoittain, ja viimeisin versio on aina näkyvillä nettisivuillamme.

Palautteet ja valitukset

"*" näyttää pakolliset kentät

Tietosuoja*